Utarło się w naszym kraju, że auta na staticu nie nadają się do jazdy. Twierdzeniu temu próbowaliśmy już niejednokrotnie zaprzeczać w naszych artykułach, możecie jednak powiedzieć hurr durr jeżdżenie kilka razy do roku na eventy, to nie jeżdżenie. Okej, w takim razie dzisiaj dla Was… daily.

 

#teamweneda

Adriana, właściciela omawianego Volvo poznaliśmy w 2015 roku na Raceism Evencie, kiedy też, podjarani całokształtem jego pojebanego projektu kleiliśmy mu na nadkole nasze boxlogo. Btw, dokładnie ta sama naklejka jest tam do dnia dzisiejszego, cierpliwie znosząc trudy codziennej jazdy, obcierających kół, słońca, deszczu, śniegu i soli. Auto które w przeddzień eventu było jeszcze bez kół i spasów, składane przez cały dzień i pół nocy, w piątek koło 3 nad ranem w ciemno bez żadnych testów wyruszyło w trasę na event docierając tam bez żadnego uszczerbku. Da się?

Do dnia dzisiejszego krąży historia o tym, gdy w sobotę rano razem z ziomkami z Fatclan’u i Carswag’u powoli zbieraliśmy się z parkingu pod hotelem Weneda w kierunku Opolskiego centrum wystawienniczo-kongresowego.  Volvo ruszało się pierwsze żeby prowadzić kolumnę. Razem z grupą skacowanych imprezowiczów dnia poprzedniego patrzyliśmy jak w ruszającym z miejsca Volvo powoli pod wpływem skręcanych kół wyrywa się nadkole. Nasze rozpaczliwe darcie mord zostało jednak szybko zgaszone spokojem Adriana który skwitował to krótkim „spoko to tak ma być”. Jak się okazało, nadkola były poluzowane na dolnych mocowaniach, aby przy mocnym skręcie w parkingowych sytuacjach po prostu się podnosiły. k.

 

 

W tym miejscu wypada z dużo mówiącej anegdotki krótko i konkretnie przejść do meritum sprawy: auto bez żadnej zmiany setupy dzielnie służy jako daily, jeżdżąc dzień w dzień po dziurawym Krakowie oraz robi regularnie dłuższe trasy nawet do 1600km w obie strony.

Dalej uważacie że się nie da?

 

About

Static Volvo S40 II

Performance

2.0D (190KM/420Nm)

UKŁAD DOLOTOWY: orurowanie + intercooler FMIC

UKŁAD WYDECHOWY: przelot 2,5″, przerobiony na podwójny – stylizowany na wersję T5, usunięty filtr DPF

ELEKTRONIKA: chip

UKŁAD HAMULCOWY: zaciski hamulcowe od wersji D5 + tarcze przednie nawiercane Zimmermann 320mm

ZAWIESZENIE: gwint MTS. FRONT CAMBER: custom camber plates’a od Mitsubishi Evo 8-9 (kąt przód: 5*), REAR CAMBER customowy wahacz (kąt tył: 10*)

 

Exterior

BODY-KIT: Dokładki zderzaków przód/tył, progi, lotka z pakietu R-Design + dokładka Seat Leon Cupra. Elementy plastikowe malowane w kolor nadwozia (grill, listwy). Przyciemnione tylne lampy – folia. LAKIER: Black Sapphire Metallic. Pełna korekta lakieru + powłoka ceramiczna Carbon Collective + GTechniq. Regeneracja reflektorów przednich, polerowanie + czyszczenie soczewek.

WHEELS: Leon Hardiritt Bugel 3tlg 19x 10J (Sunny 215/35) + 10,5J (Sunny 225/35)

Interior

Fotele, kanapa, boczki zmienione na jasny beż z wersji Summum.

Wygłuszone drzwi i bagażnik.

Kierownica trójramienna wielofunkcyjna, gałka zmiany biegów i nakładki pedałów od wersji R-Design.

Car audio: 8x głośniki Morell Tempo + Morell Maximo 6.2, wzmacniacz Magnat Classic 360, Hollywood CCA 24 i SC14, STP iSilver, subwoofer JBL GT5 – 1204BR, wzmacniacz monoblock JL Audio JX 500/1.

 

 

BlackSwede_S40

Raceism.com

inglorious

Music credits:

Da Vosk Docta / SOHO Palace

  1. triplebeam
  2. Air Lake

Da Vosk Docta on SoundCloud